• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Samlingslån möjligheter

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Stämmer, har man hög inkomst så jämförs man med andra som har liknande inkomster. Jag har även fått för mej att de lån som registreras hos UC, har betydelse vem som är långivare. Tror att en långivare som exempelvis Frogtail drar ner kreditbetyget.

Det känns ganska rimligt. Lånar man 50 000 till 25% ränta har man antagligen antingen ekonomiska problem och är så illa tvungen, eller så är man helt omedveten om sin ekonomi. Båda alternativen ökar sannolikt risken för en betalningsanmärkning de närmsta 12 månader, i alla fall jämfört med ett lån i samma storleksklass hos en etablerad aktör till "normal" ränta.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Det känns ganska rimligt. Lånar man 50 000 till 25% ränta har man antagligen antingen ekonomiska problem och är så illa tvungen, eller så är man helt omedveten om sin ekonomi. Båda alternativen ökar sannolikt risken för en betalningsanmärkning de närmsta 12 månader, i alla fall jämfört med ett lån i samma storleksklass hos en etablerad aktör till "normal" ränta.
Jag skulle nog vilja säga rent ärligt att UC bidrar till att många hamnar i en skuldfälla. För min del hade jag varit skuldfri för länge sedan med ett lån hos någon av storbankerna, med normal ränta. Jag kunde betala av med 250 tkr per år, men det är det ingen som bryr sej om, bara vilken UC-score man har. Nu har jag istället löneutmätning...
 
K

knasigt

Gäst
Poäng: 0
Hej jag ansökte precis på Lendo och fick då upp en ruta med att det var något fel, ansökan kan inte behandlas just nu var god kontakta kundtjänst.
Ok tänkte jag -då var det väl inte meningen att jag skulle pröva Lendo då.
Så istället reggar jag en ansökan på Freedom finance, klickar iväg den och får då på mailen dubbla tack för min ansökan från Lendo samt första erbjudandet...

Så nu har jag alltså samtidigt sökt på två ställen fast det inte var meningen, hur ska jag göra nu? Jäkla surt att få två uc iaf... lol, själva tanken med lånförmedlare var ju att få bara en.
 
J

Jessus

Gäst
Poäng: 0
Hej jag ansökte precis på Lendo och fick då upp en ruta med att det var något fel, ansökan kan inte behandlas just nu var god kontakta kundtjänst.
Ok tänkte jag -då var det väl inte meningen att jag skulle pröva Lendo då.
Så istället reggar jag en ansökan på Freedom finance, klickar iväg den och får då på mailen dubbla tack för min ansökan från Lendo samt första erbjudandet...

Så nu har jag alltså samtidigt sökt på två ställen fast det inte var meningen, hur ska jag göra nu? Jäkla surt att få två uc iaf... lol, själva tanken med lånförmedlare var ju att få bara en.

Prova att ringa till någon av dem och säg att du inte vill ansöka om lån. Svårare än så borde det inte vara
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Jag skulle nog vilja säga rent ärligt att UC bidrar till att många hamnar i en skuldfälla. För min del hade jag varit skuldfri för länge sedan med ett lån hos någon av storbankerna, med normal ränta. Jag kunde betala av med 250 tkr per år, men det är det ingen som bryr sej om, bara vilken UC-score man har. Nu har jag istället löneutmätning...

Helt enig där, försöker bara förstå logiken i hur UC:s beräkningsmodell ser ut.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp